12. heinäkuuta 2011

Aviatrix-myssy

Mä oon ihan myyty Ravelrylle! Loin sinne tunnukset jo kauan sitten, mutta innostus lopahti, kun en osannut äkkiseltään käyttää sitä. Viikonloppuna olin Tampereen Lankamaailman neuletapaamisessa ensimmäistä kertaa ja siellä oli muutama innokas Ravelryn käyttäjä, joilta sain hyviä vinkkejä sivuston hyödyntämiseen, joten...

... tässä tulee ensimmäinen Ravelry-projektini, Aviatrix-myssy!


Malli on kerrassaan hurmaava ja hurjan helppo tehdä! Haastetta tosin loi se, että ohje oli englannin kielellä ja en ole aiemmin käyttänyt kuin suomenkielisiä ohjeita. Selvisin kuitenkin ohjeen suomentamisesta melko helposti Ullan englanti-suomi-neulesanaston avulla ja nyt olen ahminutkin muutama iltana lisää ideoita Ravelrystä kammoamatta enää englantilaisia ohjeita :)

Lankana käytin Sirdar Snuggly Baby Bamboo DK:ta.

Loppuun vielä paljastuksena, että näitä myssyjä tulee vielä lisää... ;)

4 kommenttia:

  1. Tuo on kiva ohje, itse oon tehnyt jo monta. Mutta itse oon lisännyt yleensä yhden kerroksen ylimääräistä tuohon kun se helposti jää liian lyhyeksi takaa. Tai sit lanka ei oo ihan vastannut ohjeiden lankaa :) Mutta tulee pitempiaikainen kun ei heti jää lyhyeksi :)

    VastaaPoista
  2. Kiva myssy! Koitan nyt kyllä aktiivisesti välttää kaikkia neuleohjeideoita, että ehtisi tehdä muutakin :)

    VastaaPoista
  3. Kaunis myssy! Laitoin vinkkiä myös edelliseen hahtuvahousu viestiisi ;)

    VastaaPoista
  4. Oi, ihana! Ja jälleen eksyin sitten tätä kautta Ravelryssä moneen ihanaan ohjeeseen. Tästä oli toinen versio, Poppy. Siinä eka KyJyn aikainen ohje, joka aiheuttaa pieniä paineita laittaa heti puikoille, vaikka kesken on reilu 15 työtä.... ;) Siitä puuttuu korvaläpät, niin olisi varmasti kiva vähän isommallakin, esim. tällaisessa 30+ päässä. :D

    VastaaPoista